Ligefrem, som i helt enkel og ukompliceret.

Hvordan skriver vi ligefremt

Metroen er mest ligefrem, når vi taler om alt det, vi kan tilbyde det enkelte menneske. Vi taler sandt (!) og vi tror på, at indsigter kan være både sjove og rørende, så længe de er ligefremt serveret.

I vores univers er ligefrem en kvalitet, der også har værdi, når vi taler om de udfordringer, der er uundgåelige i vores branche. Vores kunder har bedst af at modtage information uden omsvøb og i en tone, der er til at forstå.

Grundregler

  • Gør flittigt brug af ‘du’, ‘vi’, ‘vores’ og det familiære ‘Metroen’ frem for mere formelle titler. Det signalerer fortrolighed og giver jeres meninger og budskaber et menneskeligt ansigt.

  • At være ligefrem er ikke at være plat eller uhøflig.
    Brug uformelt og legende sprog til at charmere og understrege samhørighed.

  • Hold øjenkontakt med den brede målgruppe ved at sigte efter et middel lixtal.

  • Anvend ikke sarkasme, men gerne selvironi. 

    Hold humoren let og munter.

    Sig tingene så enkelt og kort som muligt. Metroen er avanceret, men ikke svær at forstå.

This, but not that:

  • Enkel, men ikke simpel

  • Nær, men ikke lokal

  • Humoristisk, men ikke sarkastisk

  • Ærlig, men ikke udleverende

  • Clever, men ikke bedrevidende