Farver

Metroens design baserer sig primært på den livlige "Summer Red", som stammer fra logoet. Derudover bruges "Deep Red" primært som baggrund og til at fremhæve visse elementer som accentfarve. Du kan downloade farvekoder til både skærm og print herunder.

Primærfarver

De primære farver udgør kernen i metroens brand. Disse farver er de mest fremtrædende og anvendes hyppigst i designet for at styrke metroens genkendelighed og identitet.

Metro Summer Red

CMYK: 0, 100, 70, 0
Pantone C: 192 C
Pantone U: 185 U

RGB: 228, 0, 55
HEX: #E40037

Metro Deep Red

CMYK: 0, 100, 90, 50
Pantone C: 202 C
Pantone U: 202 U

RGB: 148, 0, 36
HEX: #940024

Metro Black

CMYK: 0, 0, 0, 100
Pantone C: Black 6 C
Pantone U: Black 6 U

RGB: 30, 30, 30
HEX: #1E1E1E

RGB: 255, 255, 255
HEX: #FFFFFF

Metro White


Linjefarver

Her kan du finde farvekoderne til metroens linjer. Pantone-farverne skal anvendes som visuel reference ved oversættelse til CMYK, RGB eller folier.

M1 Grøn

PANTONE: 341 C
CMYK:
95, 0, 75, 25
RGB: 0, 125, 85
HEX: #007D55

PANTONE: 123 C
CMYK:
0, 30, 100, 0
RGB: 255, 200, 45
HEX: #FFC82D

M2 Gul

M3 Rød

PANTONE: 485 C
CMYK:
0, 100, 100, 0
RGB: 230, 20, 15
HEX: #E6140F

M4 Blå

PANTONE: 632 C
CMYK:
90, 0, 20, 10
RGB: 0, 160, 190
HEX: #00A0BE


Farvelogik

Brandkommunikation

For at opretholde konsistensen i metroens brand benyttes de primære farver i næsten al visuel kommunikation.

Indimellem kan der opstå behov for at tiltrække ekstra opmærksomhed på metrolinjerne, f.eks. i forbindelse med drift eller lancering af nye linjer. I disse tilfælde er det muligt at bruge metrolinjernes farver, forudsat at man følger metroens retningslinjer for brug af logo og layoutprincipper.

Metrolinjerne

Inden for partnerskaber er der ingen begrænsninger i farvevalg, så længe man overholder metroens retningslinjer for brug af logo og layoutprincipper. Det er vigtigt at bemærke, at partnerskabslogoet aldrig må placeres inde i det hvide felt i Metrologoet.

Partnerskaber