Metroens billedstil

Læs om hvordan vi kommunikerer i billeder og find inspiration i eksempler og beskrivelser herunder.

01 | Passagerer


Vi har passagererne i centrum, når vi kommunikerer, og derfor er størstedelen af billederne også med passagerer som hovedmotiv. Vælg som udgangspunkt lyse billeder med smil, glade blikke og mødet mellem mennesker. Brug helst lyse, umanipulerede billeder med det naturligt forekommende lys. Derudover bruger vi som hovedregel ikke billeder af folk med ryggen til.

02 | Metrotog og stationer


Et af Metroens kendetegn er stationernes og byens særkendte arkitektur. Disse fotos skal hovedsaligt være enkle, grafiske og med fokus på lys og linjer i arkitekturen. Det er vigtigt at highlighte Metroens lys og at farverne er så autentiske som muligt.

03 | Personale


Bruges billeder af personale, er det oplagt at anvende billeder med glade og imødekommende udtryk samt at vise personale i færd med deres arbejde eller hjælpende passagerer. Også her bør anvendes naturlige lys og autentiske farver.

04 | Byggeri


Til tider er det relevant at vise fotos fra byggepladser. Tænk som udgangspunkt over lys og komposition og inkludér gerne arbejdere på billedet. Hvis du bruger billeder fra byggeri, skal du altid sørge for at situationerne lever op til arbejdsmiljøreglerne. Vinkler i billeder kan nogen gange snyde, særligt ved sikkerhedsafstande.

Passagererne er i centrum, når vi kommunikerer, og derfor er størstedelen af billederne også med passagerer som hovedmotiv. Vælg som udgangspunkt lyse billeder med smil, glade blikke og mødet mellem mennesker. Brug helst lyse, umanipulerede billeder med det naturligt forekommende lys. Derudover bruger vi som hovedregel ikke billeder af folk med ryggen til.

01 | Passagerer


Et af Metroens kendetegn er stationernes og byens særkendte arkitektur. Disse fotos skal hovedsaligt være enkle, grafiske og med fokus på lys og linjer i arkitekturen. Det er her vigtigt at highlighte Metroens lys og at farverne er så autentiske som muligt.

02 | Metrotog og stationer


03 | Personale

Bruges billeder af personale, er det oplagt at anvende billeder med glade og imødekommende udtryk samt at vise personale i færd med deres arbejde eller hjælpende passagerer. Også her bør anvendes naturlige lys og autentiske farver.


04 | Byggeri

Til tider er det relevant at vise fotos fra byggepladser. Tænk som udgangspunkt over lys og komposition og inkludér gerne arbejdere på billedet.